Dan 2. - Slano Film Days 2025.
Drugi dan Slano Film Days 2025. započeo je kratkim predstavljanjem svih sudionika iz Hrvatske i regije, nakon čega su uslijedili razgovori o filmu te dvije filmske projekcije.














Filmski razgovor s Michelom Francom
Redatelj i producent Michel Franco, dugogodišnji gost festivala, čiji je najnoviji film SNOVI imao premijeru na Berlinaleu 2025., uz moderaciju redatelja Ognjena Glavonića, govorio je o izazovima rada u suvremenoj filmskoj industriji.
Meksički je filmaš komentirao prirodu sektora koja se neprestano mijenja, ističući važnost prilagodbe čak i za etablirane autore u zrelim fazama karijere. „Ako ne nastavim konstantno raditi, zastarjet ću” komentirao je Franco.
U razgovor se iz publike uključio i snimatelj Michael Seresin osvrnuvši se na redateljev skepticizam prema televiziji. Franco, koji svoje filmove sam piše, režira i producira, istaknuo je važnost autorskog pristupa koji se po njegovom viđenju na televiziji gubi. „Naravno, kada netko poput Alfonsa Cuaróna snima seriju, to je sasvim drukčija stvar” ipak je dodao.
Kroz razgovor se provlačilo pitanje novca i financiranja, pri čemu je Franco publici govorio o svom širokom iskustvu rada, od nezavisnih lokalnih filmova do velikih američkih produkcija. Istaknuo je kako su upravo niskobudžetne produkcije one kroz koje je razvio svoj specifičan način rada. „Najveća pogreška koju ljudi rade s filmom je što vjeruju da novac rješava probleme” zaključio je redatelj.



Filmski razgovor s Jasmilom Žbanić
Redateljica Jasmila Žbanić, čiji opus seže od regionalnih produkcija do globalnih hit-serija te uključuje berlinskog Zlatnog medvjeda i nominaciju za Oscara, uz moderaciju redatelja Ognjena Glavonića, govorila je o temama povijesti i rata koje se provlače kroz njezin rad. „Ne radim filmove radi svoje karijere. Radim ih zbog onoga što mislim da je važno meni, i još bitnije, drugim ljudima” izjavila je redateljica.
U razgovoru se osvrnula i na svoje iskustvo rada na seriji THE LAST OF US, istaknuvši koliko je oslobađajuće bilo raditi u sustavu gdje budžet ne nameće kreativna ograničenja. „Imala sam sve mogućnosti na raspolaganju” rekla je Žbanić, ali i dodala kako takva produkcija nosi vlastite izazove: „S druge strane, ta količina novca znači i da dobra režija nije toliko bitna, već se prioritiziraju PR i povrat investicije.”
Sudionike je posebno zainteresirao njezin rad na nastavku filma QUO VADIS, AIDA? koji donosi niz političkih prepreka i emocionalno zahtjevan proces rada. Žbanić je govorila o suradnji s ljudima koji su osobno povezani s temom filma, naglasivši važnost strpljenja i predanosti: „Znali smo u što se upuštamo, da će ga biti teško napraviti, da ćemo u njega uložiti mnogo godina života — ali vjerujemo da je film vrijedan toga.”
U poslijepodnevnim satima vodili su se filmski razgovori između sudionika redateljica i redatelja s producenticom Emilie Georges, dok je u isto vrijeme Steve Buscemi vodio filmske razgovore s mladim glumicama i glumcima.
Noć filma i glazbe
Interes za projekcije drugog dana u ljetnom kinu Vila Riva nadmašio je sva očekivanja, a pred prepunim gledalištem prikazala su se dva filma.
Kratkometražni film MUZA Paweła Pawlikowskog najavili su sam redatelj i Małgosia Bela, koja potpisuje scenarij, kostimografiju i produkciju, te u filmu glumi uz Marcina Maseckog, poljskoga avangardnog pijanista, kompozitora i dirigenta.
„Ovo je moj prvi film u dosta dugo vremena, snimio sam ga jer sam morao imati dobar razlog za vratiti se u Slano, mjesto gdje sam upoznao tolike divne umjetnike i ljude“ duhovito je izjavio na početku svoje najave slavni Oscarovac i istaknuo kako on zapravo i nije jedini autor, te mu se na pozornici pridružila Małgosia Bela kako bi zajedno najavili film. Nakon projekcije pijanista i glumac u filmu Masecki odsvirao je partituru filma.











Po odabiru Pawlikowskog prikazan je i kultni noir film TREĆI ČOVJEK Carola Reeda.
„Pitao sam prije dvije godine Joela Cohena, kada je bio s nama, koje filmove gleda prije nego što će snimiti svoj film i između ostalih naveo je i ovaj film. Ovaj film referentna je točka u filmskoj umjetnosti, sve se u njemu nekako lijepo poklopilo; i priča i fotografija i glazba, u isto je vrijeme i duhovit i ciničan i romantičan, a shvatio sam da ga mnogi nisu pogledali, što me je jako iznenadilo. Među njima je i moj kolega Michel Franco koji je večeras tu pa ovu projekciju posvećujem i njemu“ zaključio je Pawlikowski, nasmijavši publiku.
Sve informacije o programu i popratnim sadržajima Slano Film Days dostupne su i putem društvenih mreža.